Vive les Flamands… et les autres aussi!

Nog in een roes van de fantastische woorden van Arno op Belgavox. Arno, jong, ik snap uw humor compleet! Het moet gezegd zijn: deze mens heeft ballen aan zijn lijf – geen 2 maar 1000! Terwijl iedereen zich kapotpiekert over het rode bolletje in het stemhokje, maakt Arno, de man, zijn mening duidelijk! Gedaan met die hypocrisie van de Vlamingen, gedaan met de zieligdoenerij van Walen. ’t Is een gevaarlijke cocktail als je het mij vraagt. Ze kunnen maar beter opletten of het wordt er eentje om U tegen te zeggen, Molotov voor de vrienden…

Ook even een eervolle vermelding voor Meneer Meuris S. de fijne zanger met een lelijk uiterlijk maar een bijzonder lekkere uitstraling! Gij kunt mij krijgen! Zijn exacte woorden ontglippen me maar het kwam er op neer dat iedereen eindelijk maar eens moet stoppen om zichzelf te beschermen op politiek vlak. Kom gewoon uit voor wie je bent en voor wat je stemt. (tautologie?)

Ik had deze woorden niet gehoord op de radio als ik niet betrokken was, bij een ongeval; het heet een geluk bij een ongeluk. En dat was het ook. Ik was eigenlijk het slachtoffer, maar dat klinkt veel dramatischer dan het was, dus laten we het erop houden dat ik betrokken partij was (kwestie van in het verkiezingssfeertje te blijven). Ik snap sinds vandaag perfect wat mensen moeten voelen, vlak voor ze beseffen dat ze hun laatste adem aan het uitblazen zijn. Mijn ervaring was nog niet voor een kwart zo erg als eindeloos vallen of omkomen in een verkeersongeval. Toch heb ik absoluut het gevoel dat ik het snap. Maar ik snap het nogal vaak en snel.

Enfin, het belangrijkste is dat ik weer een (meer) alerte weggebruiker geworden ben, dat ik nog steeds aan la vie doe en dat ik weet dat zowel Arno als Stijn kleur bekennen. Samen met mij! We hebben een clubje opgericht!

Vive les Flamands… et les autres aussi!

Laat van je horen.

