3 maanden in de hemel.

Ik ga leven in de hemel gedurende drie maand. Na de examens beland ik een vorm van complete extase, bijna-coma. Ik hoop alleen dat ik het haal. Niemand gunt het me, zo lijkt het. Het enige wat ik wil, is een mooie A aan het einde van mijn rapport. Hoeveel ik zal zweten, wenen, bloeden, vloeken, roepen, stressen, … peu import. Ik wil die A en de rest kan me gestolen worden.
Volgende week vrijdag krijg ik mijn (hopelijk) laatste Dagelijks Werk-rapport. Een egale lijn en geen onvoldoendes naar het examen zou mooi zijn, maar het zou te mooi zijn. Voorlopig ben ik zeker van eentje. Eentje om U tegen te zeggen.
In die drie maanden hemel zal ik mijn stage doen als hoofdanimator, een kot zoeken, kansarme kindjes tien dagen helpen om hun armoede te vergeten, een boek schrijven, genieten van het mooie weer, hopelijk een beetje werken, …
En als ze me die hemelse maanden niet gunnen, dan doe ik wel middenjury, nèh!
2 gedachtes over “3 maanden in de hemel.

Laat van je horen.

