Het Monster van Examenstress

Ik heb vandaag besloten dat ik ga bloggen wanneer ik het zelf wil en niet wanneer anderen vinden dat ik er tijd voor kan maken. Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik al het andere in brand kan laten terwijl ik blog, omdat bloggen voor mij is als yoga voor de alternatievelingen op de blauwe planeet… Het ontspant me – ik word er alleen niet ontzettend lenig van.

Ik heb nu reeds 5 examens afgelegd en laten we stellen dat het niet gegaan is zoals verwacht. Het examen Engels was zoals verwacht buiten categorie en over Natuurwetenschappen wil ik het ook liever niet hebben want het zou wel eens kunnen gaan regenen. Bij beide examens wordt het een net wel of net niet. De gebruikelijke uitslagen die spannend zijn tot het einde. Volgende week heb ik van maandag tot woensdag een extra druk examenrooster: Latijn, Frans, Wiskunde en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze alledrie bijzonder goed verlopen…

Ik begin na amper een week al last te krijgen van de gebruikelijke examenkwaaltjes: rugpijn van de bureauhouding, nekpijn van de leerhouding, slaaptekort van de stresshouding en kniepijn van de ik-ben-mismaakthouding… Maar goed, ik zou niet mezelf zijn als dat alles samen niet genoeg is… Ik ben namelijk mijn kleed voor het galabal op het einde van het jaar (volgende week dus) zélf aan het maken. Ik heb mezelf al ettelijke malen verwenst dat ik perse een galakleed als proefstuk moest hebben, maar goed… Het komt er op neer dat het kleed voorlopig minstens 2 maten te groot is en ik heb de vaandel intussen doorgegeven aan mijn moeder: Aan haar de eer om het op te lossen! Ik hoop dat het goed komt of de dag voor het gala wordt het weer zo’n dag waarop ik overmeesterd word door stress, okselvijvers, kijk-me-zo-niet-aanmomenten en dan lijk ik meestal nóg dikker in élk kledingstuk. En daar heb ik echt geen zin in.

Ik weet niet hoe het zit met Schotse monsters maar één ding weet ik wel: Het monster dat in mijn hoofd huishoudt, bestaat wel degelijk!

Een gedachte over “Het Monster van Examenstress

Laat van je horen.

