In de tijd van de komkommers.

Kimberley – dé nieuwe ster – Vlaeminck. Daar wil ik deze blog wel even aan wijden. Niet zozeer om mee op de kar te springen met het gros van de bevolking maar om het zoals ene Hugo Camps het zo mooi kan, alles met de grond gelijk te maken in stijl.

Ik heb zelf geen tattoos en het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je daar met een naaldenangst ooit aan toekomt maar ik heb wel begrip voor zij die per se een permanente tekening op hun huid willen. Ik ben daar veel te fladderig voor, vandaag een ster, morgen een maan! Laten tatoeëren op je gezicht is voor mij iets ongewoons. Niet iedereen wordt geboren als de gemiddelde Rihanna (die heeft ook enkele sterren staan, trouwens) maar om je gezicht te verminken moet je wel compleet gaga zijn.

Maar goed deze meid kreeg het in haar ster en stapte de tattooshop binnen en besloot om 3 sterretjes boven haar oog te laten zetten. Maar wonder boven wonder werd de dame in kwestie comateus waarna ze een uur later wakker werd met een vijftigtal sterren op haar aangezicht. Oké, dit gaat voor mijn examenbrein even te snel… Als ik binnenwandelde in die tattooshop en ik zag de man die aangesteld was om de tattoos te plaatsen, dan bedankte ik vriendelijk en dacht ik nog twee keer na! Indien de drang echt te groot is en ik zo opgewonden ben dat ik zal buitengaan als een ster, dan zou ik op z’n minst wakker blijven tijdens de naaldensessie. En mocht ik zó ontiegelijk moe zijn, dan zou het effect van de naalden me wel wakker houden, me dunkt.

Toen ik het bericht de eerste keer las, dat was in een kadertje van 6 cm x 6 cm in De (geciviliseerde krant) Morgen, was ik ook mijn formules wiskunde aan het herhalen. Deze combinatie (om even in de sfeer te blijven van het wiskunde-examen) heeft ertoe geleid dat ik dacht dat het wel in de Marginale Staten van Amerika zou gebeurd zijn. Toen ik diezelfde middag en een examen later, bij de kiné aankwam, stond die met een minder geciviliseerde krant heen en weer te wapperen: ‘Wat vind je hier van?’ Plots daagde het me allemaal, het was in ons zakdoeklandje gebeurd. Ik had het kunnen weten! Een kwartet uren later, surfende op Facebook en andere verslavende non-drugs, was er rond deze ster al een hele hype ontstaan. Wat dacht je van Kimberlize yourself, waarbij je zelf 3 – of waren het er 56- kon laten tatoeëren, of een grapje van Carglass met ‘een sterretje kleiner dan een muntstuk van twee euro’. Het werd me wel duidelijk dat ik op de hoogte moest blijven om er daarna een 3-sterrenblog over te schrijven en besloot om enkele beeldfragmenten op te zoeken over het incident.

Nadat ik bekomen was van 56 lachbuien en 3 uitkramingen van ‘Oh my God’ had het bij mij definitief aan geloofwaardigheid verloren. Ik kon me gelukkig prijzen dat de fragmenten ondertiteld waren of ik had er geen snars van begrepen. Het feit dat ze ‘glik in sloape gevoln was’ werd compleet krankzinnig. En mijn ocharmegevoel dat ik ’s morgens nog had – want het zal je maar overkomen – was ook niet meer aan de hemel te bekennen. Is het trouwens iemand opgevallen dat ze in de fragmenten ook een sterretjestrui droeg? En rookte? En met dat laatste wil ik niet heiliger doen dan onze lieve Vaticaanman, maar toch, heel toevallig…

Als kers op de taart – Kleine beer aan de hemel, doen er ook nog speculaties over een stunt van MNM. Peter Van de Veire begint nu echt wel sterallures te krijgen! De Kimberlize-site zou ook niet vers van de pers zijn en ‘toevallig’ gesponsord worden door een soort van marketingbedrijf. Al even toevallig heeft MNM een ster in het logo – Lieve bevolking, wat met Converse, Mercedes of de EU? Hoe het verder escaleert, staat voorlopig nog niet in de sterren geschreven, maar ik ben zal de verhalen van het Kimberleystar wel lezen!

Maar ach, het is voor iedereen komkommertijd; de verkiezingen zijn geweest, niemand komt nog buiten wegens examens of kinderen met examens, De Kampioenen hebben hun eind aangekondigd en K3 is niet meer!


3 gedachtes over “In de tijd van de komkommers.

  1. Caithlin zegt:

    Hahaha, leuk geschreven 😉

    Ik had gisteren voor het eerst over het “sterrenmeisje” gelezen op een andere blog, voorzien van een foto. Poeh, dat was schrikken. Wie dóet nou zoiets? Bovendien zien die sterren er echt uit als plakplaatjes.

    En ik geloof niet dat het mogelijk is om in slaap te vallen terwijl je gezicht wordt getatoeëerd. Dat voel je zeker wel. Of ze moest echt in coma zijn geweest.

    • sellmyshoes zegt:

      Goede reclame voor ons Belgenlandje. Ik weet niet of je toevallig ook het filmpje gezien hebt, maar het is ook echt de moeite waard. Ja, alleszins er klopt iets niet aan het hele verhaal, maar hoe het precies zit, goh, ik ben het eigenlijk al een beetje beu gezien en gehoord. Binnen een maand is iedereen haar weer vergeten – en terecht 🙂

Laat van je horen.

