Women need men as much as a fish needs a bicycle.

Idiotie. Ik zocht het daarstraks op in de woordenboek en er stond: zie man. Voor zij die geloven dat Sinterklaas en zijn zwarte vriendje door de schoorsteen kunnen, dit is niet waar. Maar, echt serieus. Waarom moest er per se een tweede geslacht bestaan? Dat toch sowieso ondergeschikt was aan het mijne. I don’t get the point. Mocht er ooit een God geweest zijn, was het toch een vrouw geweest? Laten we even veronderstellen dat het een man was, wat hadden we dan gehad? Voetbal, bier, hoeren, auto’s, snorren, games, wildplassen, … In mijn 18-jarig bestaan heb ik ondertussen wel begrepen dat het niet de definitie is van onze blauwe planeet. We hebben voetbal en ballet, bier en witte wijn, hoeren en Chippendaels, auto’s en de trein, snorren en wax, wildplassen en Dixi’s. En bovendien, alles is toch veel te gestructureerd verlopen – welke man zou de aarde kunnen schapen binnen een periode van 7 dagen. Mij maak je echt niet wijs dat God een man was, of alleszins geen hetero. Een GayGod wil ik het nog wel eens over hebben. Klinkt trouwens niet slecht. Zou hij een string gedragen hebben?

De kronkels in een mannenhoofd zijn echt onmogelijk te verklaren. Ze weten het plots niet meer en besluiten maar om je te negeren, zodat hij voor jou verandert in een praatpaal. Gezellig, het enige dat ik wil is contact. Het is niet zo moeilijk, het heeft niks te maken met aanraken of seks, gewoon contact. Praten, lachen, blij zijn,… Maar da’s blijkbaar heel moeilijk te begrijpen in hun bierhoofd. Óf je gaat all the way met hen óf je gaat gewoon all the way terug naar huis. Maar mannen zijn zwak en hoewel ze de zogenaamde ballen letterlijk aan hun lijf hebben, helpt het toch niet genoeg. Ik kijk uit naar het moment dat ik een berichtje krijg en smalend kan lachen en denken: Ja, ik ben een vrouw. Terwijl die jongen op dat moment waarschijnlijk net hetzelfde denkt.

En dan zijn er die mannen die minder man zijn dan ik zou willen. Die witte wijn en Chippendaels prefereren, het liefst gewaxt. En dan voel ik me het zwakke geslacht. Als elke man een beetje vrouwelijker werd dan werd alles letterlijk rooskleuriger. Hadden vrouwen minder stress, mannen minder voetbal en bier. Stel je voor hoe geweldig de wereld zou zijn, niemand zou nog zemelen over nutteloze dingen. Misschien moeten we gewoon verdraagzaam worden. Want hey, ik wil gewoon een sms van jou!

 

Oh ja, ik hou van voetbal.

6 gedachtes over “Women need men as much as a fish needs a bicycle.

    • sellmyshoes zegt:

      Dankje, jij hebt trouwens een prachtige layout 🙂 Na de examens kom ik zeker langs om enkele blogs te lezen 😉

  1. veerle zegt:

    Ahahahahahahahahahahahahahahaha! Wij zouden geweldige, urenlange conversaties kunnen hebben, geloof ik! Superleuk geschreven en helemaal de spijker op de kop! Bedankt voor je lieve comment, ik kom hier ook zeker nog terug!

  2. Caithlin zegt:

    Haha, ik vind je schrijfstijl echt fantastisch girl 🙂 Een GayGod, dat is wel een erg waarschijnlijk optie ja, die had ik hiervoor nog nooit overwogen… (I)

Laat van je horen.

