The best way to predict the future is to invent it.

Ik wilde soms dat ik met mijn serieuze maat 42 al in de toekomst stond. Niet meer op de wankele helling van het heden bedekt met gras waaronder verschillende putten schuilgaan. Putten gevuld met problemen en onvoorziene omstandigheden waar ik helemaal niet goed mee om kan. Ik beklim de heuvel met verschillende leeftijdsgenoten die er geen last van hebben oftewel geen blog hebben om het van hen af te schrijven 😉

Soms vraag ik mezelf af hoe ik binnen 10 jaar zou zijn. Waarschijnlijk ben ik al minstens aan m’n eerste kind toe en ik vraag me af hoe mijn relatie zou zijn. Reeds stukgelopen, in die fase of gelukkig. Ik zie mezelf echt het eeuwiglange Special K-dieet volgen om die jeans toch maar dicht te kunnen ritsen, helaas… Ik hoop dat mijn eerste boek reeds ingebonden is en dat ik een vrij succesvolle en crisisloze carrière heb in het al even crisisloze en misschien zelfs beruchte journalistenwereldje – want ja, waar moet ik anders mijn boeken over schrijven?

Ik weet niet precies waarom ik soms over de toekomst droom maar ik heb het gevoel dat ik binnen een aantal jaar meer zekerheid heb omdat alles meer in de plooi gevallen is. Nu kan ik morgen supergoed of superslecht nieuws krijgen wat mijn leven totaal kan omkeren. Wanneer hetzelfde binnen 10 jaar zou gebeuren, zal het m’n leven eerder beïnvloeden dan veranderen, zo voelt het. Maar langs de andere kant… Jij liet me tenminste inzien dat jong zijn ook voordelen heeft, zoals bijvoorbeeld 5 dagen op rij in totaal 4h thuis doorbrengen (in wakkere toestand). What’d I do without you? Actually I should buy my fish a bicycle

3 gedachtes over “The best way to predict the future is to invent it.

  1. Noortje zegt:

    Ik denk ook regelmatig aan later, 10 jaar later. Hoe zal het me dan vergaan ?
    Vaak krijg ik te horen ‘je bent nog jong, geniet er van’ maar dan lijkt het me veel fijner om ouder te zijn en een zeker leven te hebben. Maar ach, misschien verlang ik later wel weer terug naar nu.

  2. Valerie zegt:

    Amai, uw brein is geweldig pakt 🙂

    (en trouwens: “Ik beklim de heuvel met verschillende leeftijdsgenoten die er geen last van hebben oftewel geen blog hebben om het van hen af te schrijven.” –> You’ve got it wrong, darling ;). )

Laat van je horen.

