Ik wil niet suggestief doen, het is gewoon warm.

Gelukkig had ze haar haar die ochtend niet gestijld. Het was niet alleen te warm, ze was ook gewoon te lui geweest. De wind wapperde door haar veel te kort geknipte haren en ze was blij dat ze zich de moeite had bespaard. Haar aangebakken schouders glansden in het alweer aanwezige zonlicht. Hoe fijn is het leven toch, dacht ze. Ze droeg een kleedje in de hoop dat haar benen de boodschap ooit zouden begrijpen. Zou geen enkel deel van haar lichaam dan begrijpen dat er behalve melkwit en kreeftenrood ook chocoladebruin bestond?

Vanaf de eerste zonnestraaltjes springen gepensioneerden of huismoeders met hun kleine spruiten op de fiets, rijden ijskarretjes rond en wordt er overal lustig geplonsd. Heerlijk! De wereld zomert! Tijdens de zomer, kijkt iedereen naar iedereen. Kijken ze omdat ze hun geluk willen delen met anderen? Of omdat vele vrouwen samen met mij een kleurtje willen? Sorry, heren, ik wil helemaal niet suggestief doen met mijn ontblote lichaamsdelen, het is gewoon veel te warm om me van top tot teen te draperen.

 Waar ik me het meest aan erger tijdens het zalige weer zijn zonnebrillen. Je ziet niet hoe de ogenmimiek is. Je gesprekspartner kan zomaar de andere kant uit koekeloeren terwijl jij denkt dat je alle aandacht krijgt. Misschien lacht zijn mond wel maar rollen zijn ogen alle windrichtingen uit…

8 gedachtes over “Ik wil niet suggestief doen, het is gewoon warm.

  1. Jip zegt:

    Het is nu sowieso heel rommelig, omdat ze het systeem in Nederland veranderd hebben in het jaar nadat ik naar de bovenbouw ging. Daarom kan ik nu ook niet op dezelfde school blijven.

    • sellmyshoes zegt:

      Ik zal maar vermoeden dat bovenbouw bij ons derde graad wordt genoemd 🙂 (laatste 2 jaar middelbaar onderwijs)

  2. Mylene zegt:

    Ik vind echt dat je heel erg mooi en leuk schrijft!
    Dit weekend vond ik het ook erg vervelend wanneer mensen een zonnebril op hadden, want ik kon nooit zien of ze me aankeken. Maar zelf zou ik niet meer zonder zonnebril kunnen (a) Zelf lekker gluren is heerlijk! Haha. Maar tijdens een gesprek doe ik ‘m netjes af zodat ik de persoon tegenover me in de ogen aan kan kijken (en andersom)

Laat van je horen.

