Ruimte geven omdat er ruimte wordt gemaakt voor andere dingen.

‘Long time no see,’ zouden ze op MSN zeggen. Maar omdat ik toch een beetje ijdel ben en niet wil dat mijn blog vergeleken wordt met een ordinair chatprogramma, kan je dat maar beter snel vergeten.

De reden waarom ik zo lang niets van me laten horen heb is… voornamelijk tijd. Mijn definitie van vakantie ligt klaarblijkelijk anders dan die van vele leeftijdsgenoten onder ons. Ik wil niemand met de vinger wijzen of arrogant doen. Ik ben niet het in de zetelhangende type tijdens de zomermaanden. Als dat gebeurt is het een uitzondering en is het dubbel genieten. Mijn vakantie loopt over van de afspraken, van de weekjes speelplein, van de daguitstapjes die ik nooit plan, maar waarbij het steeds daguitstapjes worden… En de dingen waar ik amper tijd voor heb zijn dan vooral… vriendinnen! Raar maar waar… En als ik heel eerlijk ben, dan heb ik  daar geen seconde spijt van. Niet omdat mijn vriendinnen niet deugen of omdat ik  ze nooit meer wil zien nu ik afgestudeerd ben. Maar vooral omdat het gezond is voor m’n hersenen! Ik ben zo blij wanneer ik ze terug zie dat ik me nog net kan bedwingen om ze niet te bespringen. Noem het maar ruimte geven omdat er ruimte wordt gemaakt voor andere dingen.

Er is ook een andere reden waarom er niet veel geblogd is de laatste tijd. Ik heb sinds kort een levenspartner, een eega, een levensgezel, een wederhelft, … en sinds dag 1 zijn we bijna constant samen geweest. Bovendien heb ik hem net naar een andere sofa moeten sturen omdat ik er niet tegen kan dat mensen me zien schrijven. Dan ploppen mijn hersenen tegen mijn trommelvliezen, die dan op hun beurt beginnen te suizen en dan krijg ik een bloedneus… Neen, alle gekheid op een stokje.

Had ik jullie al verteld dat ik oud word?

Laat van je horen.

