Waarom je moeder en ik bijna altijd een kamerjas dragen.

 

Na het zien van zijn zaalshow met dit boek als rode draad, vond ik dat ik dit boekje van zo’n 13 of 17 cm in mijn boekenkast moest hebben staan. En zoals het dan een student Taal- en Letterkunde betaamt, wist ik meteen weer wat te vragen voor onder de kerstboom. De boekenkast is nu toch al jaren te klein dus wat maakt een dun schattig boekje dan nog uit, toch?

Net zoals de zaalshow heeft dit boekje me kostelijk geamuseerd. Wouter Deprez, een bekende Vlaamse cabaretier schrijft brieven naar en over zijn (eerste) zoon. Hij beschrijft heel eerlijk, heel humoristisch maar vooral heel Wouter Deprez hoe hij het vader-worden ervaart. Het zijn allemaal brieven die stuk voor stuk herkenbaar zijn – zelfs voor een student van nog geen twintig, wat moet dat wel niet zijn voor echte ouders?

Wouter Deprez heeft verder ook een heel mooie schrijfstijl omdat hij een meester is in mensen op het verkeerde been zetten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na het lezen van die korte, schattige, ja-ik-wil-ook-ouder-wordenbriefjes effectief zin had om dan ook moeder te worden! Maar dat heb ik voorlopig niet bovenaan op mijn to do list gezet.

Stukje uit het boek: Ik was van plan om de leukste brief te kiezen, maar ze waren gewoon clichématig allemaal leuk. Dus dan maar willekeurig en niet te lang:

Brief XII

 Dag zoon,

Wat goed eigenlijk

Dat je graag melk lust.

Dank je wel daarvoor.

 Je vader

Volgende boek: Milleniumtrilogie

2 gedachtes over “Waarom je moeder en ik bijna altijd een kamerjas dragen.

  1. Daisy zegt:

    mijn boekenkast moest hebben staan. En zoals het dan een student Taal- en Letterkunde betaamt, wist ik meteen weer wat te vragen voor onder de kerstboom. De boekenkast is nu toch al jaren te klein dus wat

    helemaal mee eens! heb ik ook altijd! 🙂
    Ik ben je maar gaan volgen want je post erg leuke berichtjes! Ben blij dat je op mijn foto’s reageert en dat je het een beetje herkenbaar vind!..

    ps; eigenlijk zijn boeken gewoon heilig, maar wel jammer dat de kasten al zeer snel te klein zijn!

    xx
    http://my-memory365.blogspot.com

    • sellmyshoes zegt:

      Hey Daisy,
      Ja, ik denk dat je in mijn geval beter kan stellen dat het huis te klein is om boeken in de kast te zetten 😉 En dat zegt volgens mij meer over mijn boekenverslaving dan over mijn huis 😉

      Wat de berichtjes betreft, ik heb een tijdje niks gepost, maar heb weer alle zin gevonden die nodig was!

Laat van je horen.

