A morning without coffee is like sleep.

Ok, ik beken, ik ben een koffieverslaafde… geweest. Het is een tijdelijke verslaving in mijn geval. Een aantal jaar geleden dronk ik elke dag koffie, maar toen ik doorkreeg dat ik daar nog eens extra nerveus van werd en dat het bovendien niet echt ideaal is om te drinken als je worstelt met extra kilo’s, besloot ik om er maar mee op te houden. Et voilà! Ik drink nu alleen nog maar koffie tijdens de zomermaanden. Ja, dat lijkt op het eerste zicht nogal vreemd, maar dat is het helemaal niet. Ik drink tijdens de zomer koffie omdat ik dan meestal een heel aantal weken met kinderen werk en da’s vroeg opstaan, een hele dag in de buitenlucht leven, laat vergaderen en laat gaan slapen. Ik vind dat koffie in die tijd mijn beste vriend is.

Je kan je dus al voorstellen dat ik dan ook een gat in de lucht sprong toen ik hoorde dat er in Antwerpen een Starbucks kwam. Ik moet elke dag langs het Centraal Station passeren om naar school te gaan, dus ik zag mijn centjes al smelten als een klontje suiker in een kopje koffie… Maar nee hoor, sinds die keten in Antwerpen staat ben ik er één keer binnengelopen voor een Iced Mixed Caramel Machiatto. Het was niet eens om mijn verslaving op peil te houden! Het was om mezelf te belonen omdat ik om 5.45 opgestaan was om op tijd op school te zijn… Maar er is goed nieuws, want binnenkort ben ik weer aan een beloning toe! Na mijn examenperiode, die officieel afloopt op 2 februari (en dan staat de Starbucks er net geen jaar!) trakteer ik mezelf weer op wat lekkers bij de Starbucks…

Budgetair kan je wel stellen dat het voor mij een hele opluchting was dat ik me er blijkbaar kon van weerhouden om mijn hele kleine fortuin te spenderen aan koffie met een beetje ijs en een beetje caramel… Want dat is het toch tenslotte? Ok, het is een leuk logo, ok, het zijn leuke bekers, ok, het smaakt keer op keer… Maar ik ben toch altijd opgelucht als ik buiten de Starbucks sta, met mijn bekertje in mijn hand… Dat had ik in London ook steeds weer opnieuw… Ja, ze zijn er vriendelijk maar alles gaat er zo snel dat je de cafeïne niet meer nodig hebt om nerveus te worden… Of zie ik dat verkeerd? Mijn punt is gewoon dat iets maar speciaal blijft zolang je het niet elke dag ziet… En dat was bij Starbucks het geval…

Maar goed, niets neemt weg dat ik uitkijk naar die 2e februari, niet alleen omdat ik dan gedaan heb met leren (tenminste voor een tijdje), maar ook omdat ik dan even op mijn tanden moet bijten om uit de drukte te geraken met een heerlijk kopje koffie…

2 gedachtes over “A morning without coffee is like sleep.

    • sellmyshoes zegt:

      Gelukkig hoef ik niet elke dag op te staan om 5.45 en dan lukt het wel… Ook gewoon op tijd gaan slapen en nog een beetje bijslapen op de trein! Als je dan al kan zitten want je zou ervan versteld staan hoeveel mensen er op onmogelijke uren de trein nemen…
      Goh, dat was juist m’n punt. Ik dacht ook dat ik al mijn geld ging kwijt zijn, maar ik zie het logo elke dag dus het is niet meer de ‘Starbucks’ van vroeger…

Laat van je horen.

