Als ik niet beter wist zou ik met Chris Martin trouwen.

(oorspronkelijk gepost op http://sellmyshoes.skynetblogs.be op 23 november 2008)

Tell me you love me
Come back and haunt me
Oh and I rush to the start

Gosh. Ik weet het nog goed, vorig jaar eind februari, de dag dat m’n leven veranderde. Lekker sentimenteel, maar ik meen het! Ik heb zo van die mijlpalen. En hij was er één. Hij. Te oud, te knap, te ver weg wonend en gewoon te onbereikbaar – zoals de afritten van de E40. God, ja, mijn leven draaide en tolde en bleef maar draaien en bleef maar tollen. Ik voelde me goed, tenminste hij deed me goed voelen. Ik werd gek, compleet gek. Gek van angst. Niet opnieuw de liefde. Niet opnieuw elkaar dag in dag uit graag zien, vlinders voelen en dan plots… Zouden de vlinders in een net gevangen worden, opnieuw angst. Daar zou m’n hart breken. Maar nee, ik was zo naïef dat ik mezelf kon overtuigen om de vlinders een kans te geven, tot vandaag. Ik heb ze zelf maar gevangen. Had ik ze maar niet verder laten komen dan het stadium van rups…

Als ik niet beter wist zou ik met Chris Martin trouwen. Met zijn muziek. Die geeft me ook vlinders, vlinders die niet weggaan. Vlinders die je opnieuw, en opnieuw, en opnieuw kan laten vliegen. Vlinders met het eeuwige leven. Vlinders in donkere kleuren van verdriet maar ook in fijne kleuren van geluk. Vlinders… Ach, als ik met Chris Martin trouw dan moet ik eerst Gwyneth Paltrow een kopje kleiner maken en zouden mijn kinderen Apple en Mozes heten…

Misschien moet mijn naïeve ik het net van de vlinders maar even zijn gang laten gaan en hopen dat het snel ijzig koud wordt, zodat alle vlinders kunnen sterven van kou. Hun verdiende straf…

I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning I sleep alone
Sweep the streets I used to own

Laat van je horen.

