Dat het de pan uitswingt.

(oorspronkelijk gepost op http://sellmyshoes.skynetblogs.be op 4 mei 2009)

Eén keer op een maand is het weer zo ver. Ik word geconfronteerd met het feit dat ik vrouwelijk ben. Dat ik twee borsten heb en een even groot aantal eierstokken. En, soms neem ik het privilege om het een maand niet te hoeven meemaken. Maar dan krijg je oorlog. Oorlog met de Russen.

Kanonsschoten met hoofdpijn; links, rechts, recht door zee. BANG! Wurgingen in de onderbuik… Gestikt.

En dan, begin ik te roepen, te tieren, te wenen en te lachen. Liefst allemaal binnen diezelfde seconde. Moodswings, da’s de naam van dat verschijnsel. Ik neem me voor om de Russen nooit meer over te slaan en om ze gewoon hun gang te laten gaan, eens per maand.

Laat van je horen.

