Heartbreaking, soulshaking.

(oorspronkelijk gepost op http://sellmyshoes.skynetblogs.be op 21 januari 2009)

Dit lijkt wel op een wedstrijd touwtrekken. Jij langs links, ik langs rechts. Jij probeert m’n hart eruit te rukken, terwijl ik je arm neem om je volledig over de streep te krijgen. Maar jij wint… Ik ben te zwak, te onbekwaam, te naïef en te optimistisch. Dit is het perfect recept om te falen, het perfecte recept om alle hoop te moeten opgeven en vergeten. Vergeten is moeilijker dan denken aan, denken aan gaat vanzelf, vergeten gaat zelfs niet wanneer ik het uren aan een stuk probeer. Maar ach… Ik zeg het zelf al eeuwen om mensen op te peppen: ‘plenty more fish in the sea.’ Maar ik ben vegetariër en ben niet zo geïnteresseerd in zwemmend vlees. Ik wil geen vis, ik wil geen water, ik ben gedoemd om te verdrinken, kopje onder…

Ik geef niet op, daarvoor ben ik te zwak, te onbekwaam, te naïef én te optimistisch. Maar ik voel nog minder de intentie om te veranderen voor deze wereld, ik verdrink nog liever, kopje onder… Ik heb altijd geleerd om te vechten, dat niets vanzelf komt, dat je minder vrienden dan vijanden hebt. Ik heb geleerd blij te zijn met wat ik kreeg, wel… Ik ben het ook, ik ben blij met wat je me gaf, al was het bitterweinig, omdat ik wist wat je me nog allemaal te bieden had. Maar in het leven is er geven en nemen. Als de gevende partij niets doet, dan doet de nemende partij ook niets meer, behalve verdrinken, kopje onder…

Laat van je horen.

