I always knew I was destined for greatness.

(oorspronkelijk gepost op http://sellmyshoes.skynetblogs.be op 6 oktober 2008)
 
‘Oprah aangeklaagd wegens smaad’. Je hebt je de hele dag afgebeuld op school, je bent – moedig als we zijn – na school gaan joggen (en het haalt geen zier uit!), kortom na deze dag van eindeloze inspanning wil je ontspannen achter de pc. Maar nee, dankjewel Yves Desmet om mijn dag te verpesten! Het kan natuurlijk ook aan mezelf liggen, ik heb immers zélf bepaald om de hoofdpunten uit De Morgen op m’n Igoogle te zetten. Maar hallo; een beetje tact was niet misplaatst! Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik het heerlijk vind om na school neer te ploffen in de oh-zo-heerlijke diepe zetel en af te stemmen op het beruchte VijfTV mét de Oprah Winfrey Show. Delicious! Mijn hersenen staken lekker mee met De Lijn en mijn agenda schreeuwt onophoudend over het nog te maken huiswerk. Shut up! ’t Is van Oprah! Maar aan de keerzijde van de medaille ben ik ook de eerste om toe te geven dat het een tamelijk leeghoofdig programma is. Opgelet, ik wil niet aangeklaagd worden wegens smaad of iets van die strekking… Ik twijfel helemaal niet aan de hersenpan van Oprah; Tefal, maar please, krab er niet in met een dom Amerikaans volkje euh… vorkje. Mijn punt is gewoon dat Amerika de intellectuele Oprah niet zou begrijpen, noch appreciëren. En die krullenbol is natuurlijk zo slim om naar de pijpen van ‘haar’ volk te dansen. Want ik wed mijn hoofd dat ze meer invloed heeft dan de vorkerige president.

Het gaat slecht met onze regering, het gaat slecht met het milieu, het gaat slecht met de banken en het gaat slecht met de bussen – er is er geen één die nog zijn gaspedaal wil indrukken. Het gaat slecht met de wereld – zeker nu Oprah aangeklaagd is wegens smaad!

Maar ja, wat zeik ik toch! ‘I always knew I was destined for greatness,’ sprak onze talkshowster. In elke zin van het woord dan toch? Het woord ‘ster’ zou trouwens moeten worden verboden. Of gaat iedereen hand in hand met Amy…?

Alles voor de show.

Laat van je horen.

