Kortsluiting.

(oorspronkelijk gepost op http://sellmyshoes.skynetblogs.be op 5 mei 2009)

Ik zou mijn laptop elk moment van de dag moeten bijhebben. Serieus, onder de arm of in de bij ons op school immer populaire trolley. Het kan me geen bal schelen maar ik zou hem overal kunnen gebruiken… Niet om te facebooken tijdens de les Natuurwetenschappen die voor de rest wel heel boeiend is maar wel omdat er zoveel gebeurt. Er gebeurt zoveel in een mensenleven. En believe it or not, er gebeurt zoveel in mijn menselijk leven.

Bij elke gebeurtenis krijg ik dan weer een kortsluiting in mijn hersenen die een géwéldige blog zou opleveren. Maar nee, hoor. Ze vond het niet per se nodig om haar laptop in een trolley te steken. Dus het volgende dat gebeuren zou, is dat alles gewoon net als de Noorderzon verdwijnt. Verdwijnen met uitbreiding: niet meer terugkomen.

Maar goed, misschien maar beter dat ik mijn laptop niet altijd bij heb, want zodra ik dit mechanisch eigentijds spul heb opengeklapt, ingeschakeld, bevelen gegeven heb, ontstaat er jammer maar helaas een kortsluiting. Eéntje in m’n hoofd. Een kortsluiting waardoor de enige activiteit van de hersenen kan geplaatst worden onder ‘ademen’. Wanneer ik deze personal computer (je moest ’s weten!) elk moment van elke dag die zich in elke week en elk jaar bevindt, dan zou mijn leven dát elk moment gedaan kunnen zijn. Want dan zou de lucht volgens mij niet meer naar de hersenen gaan. Zou het dan verdampen? Of zou er dan een reactie plaatsvinden dat het iets anders wordt? Gal bijvoorbeeld?

Laat ons stellen dat ik voor zulke chemische, biologische, fysische en welke exotische, onverstaanbare, Chinese wetenschap ook, te simpel ben. Dat is waarschijnlijk te wijten aan kortsluiting.

Ik vind de wereld eigenlijk één grote kortsluiting. Mensen vergeten alles wat je zegt, vergeten alles wat ze zelf zeggen. Ik zwijg.

Laat van je horen.

