You don’t need polished nails to fuck.

(oorspronkelijk gepost op http://sellmyshoes.skynetblogs.beop 29 september 2008)

Prr. Het begint elke avond opnieuw en volgens mij is het iets typisch vrouwelijk: klerenstress. Mannen kunnen gerust een hele week in de zelfde t-shirt rondlopen en er nog steeds yummy to my tummy uitzien – trouwens idem voor de onderbroek. Steek mij geen volledige week in dezelfde trui of ik word stiepel. Stiepel als in stiepelzot. Wat zullen we aandoen? Dat heb ik vorige week al gedragen. Niks om er bij te dragen. Hopelijk is er wat gestreken. BH’s in verschillende kleuren, truien in alle prints, broeken in alle vormen en ondergoed van alle soorten vliegen door m’n hersenpan. Zo lijkt het. Tot ik er draaierig van word en zomaar willekeurig iets uit de kast neem. Dàt moet en zàl ik morgen dragen! No excuses. No stress.

Als ik dan eenmaal volledig weer op m’n positieven ben, begin ik als een pure bezetene die zich nogal tamelijk verveelt mijn nagels te lakken. In de kleur geel. Ja, jammer genoeg lees je het goed! Fucking geel. Yellow, jaune, geel, gelb, … Het zij zo, ik zal zo naar school gaan. No way dat ik alsook nagelstress veroorzaak. Ik val nog liever dood met pikzwarte nagels. Niemand ziet het, right? Tenminste dat dacht ik, ik had m’n scheve hoofd nog niet binnen de schoolpoort gestoken in m’n al minstens even scheve outfit die ik de vorige dag uit de kast gegrisseld had – of ze stonden me al met z’n 900 aan te staren. Zouden ze na 6 jaar nog steeds niet door hebben dat ik niet doorsnee ben? Ach, kijk je knikkers maar uit je kassen.

Toen ik vanmiddag aan m’n conditie – en ook wel een beetje aan m’n figuur, het mag gezegd het ziet er niet uit – aan het werken was, kwam ik tot de conclusie dat die nagels én dan vooral de nagellak me nog steeds achtervolgden. Niet letterlijk dan, ze hadden me toch niet kunnen volgen, ‘k loop behoorlijk snel! Maar goed, ik had tijdens mijn jogbeurt door dat die verdomde nagellak met de seconde meer ging opvallen. En net toen ik dacht dat ik het ergste van de dag wel gehad had, zag ik tot mijn verbazing dat ik al een even geel t-shirt aanhad als de kleur van mijn nagels. Dat moet er inderdaad niet zo doorsnee hebben uitgezien. Maar in de middle of nowhere waar ik me aan het joggen waag, staan ze gelukkig niet met 900 te gapen als koeien naar een trein.

Het mag toch nog even vermeld worden; ik heb de dag weer overleefd. Mét alle marginaliteiten. En de nodige nagellak. Ik heb net besloten dat ik ze nog ga laten staan tot woensdag. Uit protest? Of misschien uit liefde. Liefde voor het Yellow, jaune, geel, gelb, … Daarna ga ik misschien wel voor het groen? It always can be worse my ladies.

Waarom maken wij ons eigenlijk druk over kleren en nagellak? You don’t need polished nails to fuck. Do you?

Laat van je horen.

