You can insult me as long as you’re joking.

Ruw trok ze de klink naar beneden en even ruw viel de deur achter haar dicht. Een rugzak die overvol zit en een weekendtas die niet moest onderdoen. Alles wat ze dacht dat ze nodig had, nam ze mee. De emmer was nu al weken aan het voldruppelen en had stilaan zijn limiet bereikt. Gedaan ermee. Ze nam haar fiets uit de stalling en vertrok. 12 paar ogen keken haar na. Familie verbaasd. Ze was het beu om steeds te moeten horen dat ze overdreef, dat ze zélf gelijk hadden. ‘Je hebt het precies lastig de laatste tijd.’

Dan maar een krop doorslikken en tegen beter weten in zwijgen. Het was zo voorspelbaar dat de bom ging ontploffen op dit eigenste moment. Op het ogenblik dat de hele familie rond te tafel zat. Eigenlijk kon het haar echt gestolen worden. Gedaan met schone schijn, keeping up appearances. Gedaan ermee. Ze mochten het best zien en weten dat het langs geen kanten boterde.

Ja, ik ben thuis met slaande deuren vertrokken…

2 gedachtes over “You can insult me as long as you’re joking.

  1. Caithlin zegt:

    Ik kan het me goed voorstellen, had vandaag ook nog onenigheid met mijn eigen ouders en ben weer lekker vertrokken naar mijn kamertje in Delft. Waar ben jij heen weggelopen?

Laat van je horen.

